Czy warto reklamować się w Google?

Google AdWordsReklama Google AdWords należy do najbardziej efektywnych form promocji w internecie.

Po pierwsze, linki sponsorowane serwowane są tylko użytkownikom zainteresowanym daną branżą, gdyż wyświetlają się po wpisaniu konkretnych, wybranych przez klienta fraz. Podstawą udanej kampanii PPC jest określenie trafnych słów kluczowych czy wyrażeń, które dają dużą szansę na dotarcie do potencjalnych klientów.

Po drugie, reklama w Google jest zupełnie nieinwazyjna. Linki sponsorowane nie przeszkadzają internautom w korzystaniu z wyszukiwarki. Linki sponsorowane nie wpływają na wolniejsze ładowanie się strony jak reklamy graficzne w portalach. Banery reklamowe często irytują internautów, ponieważ rozwijają się, wyskakują z zaskoczenia, niekiedy wydają dźwięki, zajmują dużo miejsca.


Po trzecie, reklama w Google jest efektywna kosztowo. W AdWords obowiązuje model rozliczeń CPC ? płatność za kliknięcia. Oznacza to, że firma płaci tylko za tych użytkowników, którzy odwiedzają jej stronę internetową.

Po czwarte, efekty reklamy w Google można bardzo precyzyjnie zmierzyć. Dzięki systemom analizy ruchu na stronie internetowej ? jak Google Analitycs, można dokładnie policzyć, ilu użytkowników weszło na stronę firmy po kliknięciu w link sponsorowany. Możemy również zanalizować ile osób kupiło produkt lub zamówiło usługę. Analiza pozwoli reklamodawcą  dowiedzieć się czy inwestycja w reklamę Google się opłaciła. Dodatkowym atutem monitoringu reklamy w Google jest możliwość badania aktywności użytkowników, którzy odwiedzili stronę dzięki reklamie PPC. Dowiemy się, ile czasu na witrynie spędził nasz potencjalny klient, ile wykonał odsłon, czy też opuścił stronę zaraz po wejściu na nią.

Reklama Google AdWords do idealne rozwiązanie dla promocji firmy jej usług czy produktów. Chętnie wykorzystują reklamę linków sponsorowanych reklamodawcy z małych i średnich firm, którzy prowadzą sprzedaż on-line a ich budżety na promocję są niewielkie.

E-marketing w porównaniu do tradycyjnego marketingu daje możliwość dokładnego targetowania przekazu reklamowego do wybranej grupy docelowej. Dodatkowym plusem reklamy AdWords jest możliwość zawężenia emisji reklamy do internautów z jednego województwa a nawet miasta. Z opcji tej chętnie korzystają firmy prowadzące lokalny biznes. Wówczas inwestowanie w reklamę o zasięgu krajowym jest nie opłacalne. Nie ma potrzeby, by przekaz reklamowy firmy działającej na terenie województwa wielkopolskiego wyświetlał się  potencjalnym klientom znajdującym się w Krakowie. Lokalne linki sponsorowane jak żadna inna reklama internetowa pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej ale i koszty kampanii regionalnej są zdecydowanie niższe.