Audyt SEM

Jak sprawdzić czy promocja strony w internecie była opłacalna?

Kampania w sieci rozpoczęta, firma zainwestowała pieniądze i oczekuje na zyski. W tym momencie nasuwa się pytanie, czy było warto? Każde działania biznesowe firmy podlegają ocenie tak więc również kampania internetowa wymaga przeprowadzenia dokładnej analizy. Benefirst jest zdania, że nawet najbardziej kreatywna promocja firm i marek nie przyniesie wymiernych korzyści, jeśli nie zostanie skierowana do potencjalnych klientów. Dlatego też tak dużą uwagę przykładamy do doboru odpowiednich kanałów przekazu, które są jednymi z najważniejszych czynników marketingowego sukcesu.

Czy warto przeprowadzać audyt SEM?

Analiza strony wwwOferujemy usługę przeprowadzenia kompleksowych audytów z zakresu SEM (SEO i PPC) dla stron www i kampanii internetowych. Przeprowadzona przez nas analiza pomoże Państwu w zaplanowaniu skutecznej strategii marketingowej dla firmy. Audyty odpowiadają na szereg nurtujących pytań jak np. jak zaoszczędzić wydawane pieniądze, jak zwiększyć zasięg prowadzonych działań.

W oparciu o audyt serwisu i audyt SEO planujemy promocję firmy w internecie. Sprawdzimy, jakie zmiany należy wprowadzić, by pozyskać z wyszukiwarek dodatkowy ruch.

Wykonujemy szczegółowe audyty stron internetowych i analizy prowadzonych działań marketingu internetowego. Sprawdzamy strony współpracujących z nami firm, analizujemy statystyki i optymalizujemy witryny pod pozycjonowanie. 

Kompleksowy audyt SEM zawiera:

  • Audyt serwisu w tym audyt SEO
  • Audyt słów kluczowych.
  • Audyt linków zewnętrznych
  • Raporty o użytkownikach strony.
  • Raporty o źródłach odwiedzin.


Skuteczność promocji firm, produktów lub usług zależy od wcześniejszego przeprowadzenia audytu SEM i ciągłej optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania. Ważne jest, aby wiedzieć kim są potencjalni odbiorcy i czy reklama rzeczywiście do nich trafia. Benefirst monitoruje i udoskonala kampanie, obsługiwanych firm, na różnych płaszczyznach. W ramach audytu SEM analizujemy słowa kluczowych, przekazy reklamowe miejsca i czas w których wyświetlana jest reklama oraz jakości stron docelowych, na które trafiają użytkownicy po kliknięciu w reklamę.


Przewagą internetu nad mediami tradycyjnymi stanowi możliwość bardzo dokładnego badania efektów działań marketingowych. Benefirst monitoruje zdarzenia zachodzące na witrynach obsługiwanych firm i przekłada ich właścicielom szczegółową analizę zawierającą informację o tym, ile osób korzysta z ich serwisów, w jaki sposób użytkownik do nich trafia, na jakie podstrony wchodzą internauci, ile czasu spędzają na stronie, czy dokonują kupna, czy zapisują się na newstetter, wykaz słów kluczowych jakich odwiedzający użyli do odnalezienia strony.

Analiza kampanii internetowych

Audyt SEMKażdy komputer podłączony do internetu ma tzw. adres IP. Jest to przypisany numer komputera w sieci. Jednakże sama wiedza o numerze IP nie wystarcza, by mierzyć np. ilość odwiedzin witryny. Strony internetowe otwierane są w przeglądarkach internetowych. Przeglądarki zapisują pliki zawierające informację o użytkownikach i wysyłają je przez serwer podczas otwierania witryn. Dzięki plikom przesyłanym przez serwer rozpoznaje się użytkowników przy kolejnym otwarciu danej strony. Ślady pozostawione przez internautów pozwalają, przy użyciu odpowiednich narzędzi pozyskać informację o wielkości ruchu na stronie.

Analiza kampanii internetowychW przypadku niektórych stron internetowych i zawartych statystyk w systemach zarządzania treścią (CMS) możliwy jest pomiar oglądalność witryny. Zazwyczaj jednak dane uzyskane z CMS-ów są tylko podstawowe i wielokrotnie niewystarczające dla firm. Istnieje wiele narzędzi umożliwiających analizowanie zdarzeń zachodzących w serwisie internetowym jak np. gemius Traffic czy Google Analytics. Każdy z nich ma unikalne funkcje, które zaspokoją różne potrzeby właścicieli witryn.


Analiza skuteczności prowadzonych działań promocyjnych w internecie
Dla firm wiedza o klientach oraz to jak postrzegane są ich produkty lub usługi jest bezcenna. Dane te pozwalają zwiększyć efektywność działań promocyjnych i sprzedażowych. Idealnym rozwiązaniem jest zlecenie przeprowadzenia badań marketingowych wyspecjalizowane firmie badawczej. Jednakże usługa ta nie należy do tanich i nie każdą firmę na nią stać. W przypadku kampanii internetowych uzyskanie informacji o Państwa potencjalnych klientach zapewni przeprowadzony audyt SEM. Nasze bogate doświadczenie w dziedzinie marketingu internetowego pozwala nam, na  podstawie wyciągniętych wniosków z przeprowadzonego audytu SEM, wdrożyć istotne zmiany czyniąc strategie marketingowe współpracujących z nami firm bardziej skutecznymi.